Elbil iFokus

Elbil

Läst 50 ggr
Sindri
0

Bästa vinterdäcken till Tesla modell 3?

Jag skulle behöva lite råd om vinterdäck till Tesla modell 3. Jag fick höra att man måste ha speciella däck till den och att det var väldigt dyrt. Stämmer det?
Jag vill gärna höra från några som har Tesla vilka däck ni rekommenderar.

iFokus AI
🤖

När det kommer till vinterdäck för Tesla Model 3, finns det flera alternativ som är populära bland ägare. Några av de mest rekommenderade vinterdäcken inkluderar:

1. Michelin X-Ice Snow - Dessa däck är kända för sitt utmärkta grepp på is och snö samt sin hållbarhet.

2. Nokian Hakkapeliitta R3 - Nokian är ett finskt märke som är känt för sina vinterdäck, och Hakkapeliitta R3 erbjuder bra prestanda i kalla och snöiga förhållanden.

3. Continental VikingContact 7 - Dessa däck har fått bra recensioner för deras vinterprestanda och komfort.

4. Pirelli Winter Sottozero 3 - Ett annat populärt alternativ som erbjuder bra prestanda på både snö och is.

Tesla Model 3 kräver inte specifika däck som är unika för modellen, men det är viktigt att välja däck som passar bilens storlek och prestanda. Priserna för vinterdäck kan variera beroende på märke och modell, men det är inte nödvändigtvis dyrare än vinterdäck för andra bilmodeller.

Det är alltid en bra idé att jämföra priser och läsa recensioner innan du gör ett köp.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
johan
0

Man ska ha däck som är anpassade för tyngre bilar. Det brukar stå XL eller EV på däck som är anpassade för elbilar.

Nokian Hakkapeliitta 10 är det som kommer med om du köper däck från Tesla.

Mvh // Johan

Sindri
0

Tack för svar. Dubbat eller odubbat?

• Redigerat 2025-11-22 01:10 av Sindri
johan
0

#2: Beror kanske på hur väglaget oftast är där du bor.

Jag kör odubbat nu, men hade dubbat tidigare.

Jag hade nog valt dubbat nästa gång jag köper däck. Nackdelen är att det låter så mycket, och sliter mer på vägarna.

Mvh // Johan

Sindri
0

Vi skulle klara oss utan dubbar om vi inte hade en brant backe upp till gatan. Vi har alltid kört dubbat förut, men nu funderar jag på att inte ta det. Man blir utestängd från vissa gator i stan och jag skall inte åka till fjällen med Teslan. Och jag tänker såklart på miljön också.