Elbil iFokus

Elbil

Läst 87 ggr
[Hayabusa-0001]
3

Någonstans i Sverige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

[GTBLovesAnimals]
0

Va

johan
0

#0: Ganska många SuperChargers har jag besökt, men känner inte igen denna. Men det måste funnits länge eftersom det är gamla laddarna med dubbla kablar.

Mvh // Johan

[Hayabusa-0001]
0

#2 Den kändes lite udda, när vi svängde av E4:an var min spontana känsla att det är nog fel…
Men, nej där fanns den i mörkret. Lite öde känsla och bilden blev fin, tycker jag, särskilt med tanke på att vi hade lämnat Den Stora Staden efter ha sett KENT.
Det är en hel del känsla av KENT i bilden, tycker jag.

[Hayabusa-0001]
0

En öppning i skogen, ingen beläggning på marken. Tämligen mörkt, lite underlig känsla.
Men, som sagt - själv tycker jag att bilden blev bra och förmedlar något.

johan
1

Toftaholms laddare är lite så. Men otroligt vackert dagtid.

Mvh // Johan

[Hayabusa-0001]
0

#5 Herrgården såg trevlg ut.

johan
0

#6: Är bilden från Toftaholm? Haha. Sist jag var där hade dom bara 8 laddare.

God mat där faktiskt. Lite dyrt kanske när man mest vill ladda och komma vidare, men om man gör det till en grej i sig att äta gott är det bra. Vi har då gått runt på gården, kollat in fåglarna med bilen laddar, och sedan flyttat bilen så man kan äta lugn och ro.

Mvh // Johan

[Hayabusa-0001]
0

#7 Japp, Toftaholm by night 😉

Lämnade Hammarby Sjöstad med 37%, laddade på Österport 2 (Haninge), Mantorp och Toftaholm. Slutstation: Bjäre.
Lite segt, men det går.

johan
0

#8: Haha.. Det är ganska EXAKT den resan jag gör ett par gånger om året, men laddar sällan i Haninge, eftersom det är där hemma-laddaren sitter. Förr blev det oftast ett sista stopp vid Mellby, men nu har vi laddare på destinationen också.

Mantorp är riktigt tråkig. För oss blir det ofta Linköping eller Jönköping beroende på vad klockan är när man åker hemifrån.

Mvh // Johan

[Hayabusa-0001]
0

#9 Nä, det är ju inte särskilt roligt men det måste göras. Man får gilla läget.

johan
0

#10: Ja. Det är synd att Circle K nästan är dubbelt så dyrt som SuperChargers. Dom ligger ofta väldigt bra till och dom har verkligen blivit bättre senaste året. Med deras Auto Charge så är det även lika enkelt som med super chargers. Plugga in, börja ladda. Inget trassel med appar eller betalning. Laddaren vet vilken bil det är och vem som ska debiteras.

Mvh // Johan