Campa i Tesla

I helgen har jag och ett av mina barn campat i vår Tesla Model Y i tre dagar. Tesla har en längre tid haft en funktion som kallas Camp Mode där man kan ha klimatanläggningen på en längre tid. Hela natten t ex.
När man fäller ned baksätena blir det nära på helt plant. Vi fick bekvämt plats två i bredd. Själv är jag ca 180 cm och har god marginal även om jag sträcker på mig.
Jag har sovit i ett par av bilarna jag ägt under åren. Att kunna ha värmen på över natten gör det till en helt annan upplevelse. Bekvämt, ingen kondens, bättre luft. Och att kunna ansluta kvällen med att kolla på en film på bilens inbyggda ganska stora skärm gör det ännu mysigare.
Tack vare att Model Y är ganska hög, är det också enkelt att sitta upp trots nedfällda säten och normalt hög madrass.
Det var ca +5 grader ute under natten. Vi hade 21 grader inne i bilen. Det använde 7 % batteri över natten.
Mvh // Johan
Himmel vilken lyx🙂
Min man var på en roadtrip i Europa på 70-talet i en gammal Amazon.
Tänk om han kunde siat om framtiden då.
/Maria
#1: Verkligen. :)
Har campat i vår gamla Subaru, men man fick välj om man ville ha helt stängt och slippa mygg, eller om man ville ha lite öppet och få syre.
Mvh // Johan
#2 Svåra val😃
Pest eller kolera.
/Maria
Coolt!
Tesla modell husbil!
#4: Dottern sa att det var hennes stuga, så det kanske är en stugbil helt enkelt. :)
Mvh // Johan
Kul!
Så underbart lyxigt 👍😊 Jag ska göra lite utflykter och sova i bilen med Zaki 🐕
/Désirée
Jag gillar också camp mode i min Tesla även om jag bara har sovit kortare stunder när jag har kört långt och behövt vila. Det är något speciellt med att sova i bilen. Så himla mysigt!
Tom