De första 10.000 milen med BMW i3
Det är hög tid att byta torkarblad åtminstone fram och invändigt behöver bilen verkligen städas. Bortsett från det har vi än så länge inte behövt göra några reparationer eller andra kostsamma inköp orsakade av slitage eller dålig kvalitet.
Bilen har varit på en service och två besiktningar, varav den ena besiktningen var den då vi registrerade bilen i Sverige. Inga anmärkningar eller andra konstigheter. Vid servicen blev vi rekommenderade att bromsa lite oftare för att inte bromsskivorna ska börja rosta.
Bilen på bilden är inte vår, men den är välstädad. 🙂
[Foto av Share Now på Unsplash]
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
- Redigerat 2022-12-28, 13:11 av Niklas
Skönt att det var så lite strul.
Undrar vad du behövt göra om du köpt en BMW 3-serie begagnad och kört lika mycket. Åtskilliga tusenlappar i service kan man tänka sig som ett minimum.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
#1: Ja, BMW skulle traditionellt servas varje år, det vill säga ungefär varje 2.000 mil.
Vår förra BMW minns jag att jag tvingades byta strömbrytaren till parkeringsbromsen på en gång. Det var mest plast och jag tror den kostade runt 1.500 kronor. Sen bytte vi glödlamporna till hel- och halvljus några gånger. Inte dyrt dock. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton