Annons:
Etikettbmw
Läst 29 ggr
Niklas
2022-12-28, 13:11

De första 10.000 milen med BMW i3

 
Det är hög tid att byta torkarblad åtminstone fram och invändigt behöver bilen verkligen städas. Bortsett från det har vi än så länge inte behövt göra några reparationer eller andra kostsamma inköp orsakade av slitage eller dålig kvalitet.

Bilen har varit på en service och två besiktningar, varav den ena besiktningen var den då vi registrerade bilen i Sverige. Inga anmärkningar eller andra konstigheter. Vid servicen blev vi rekommenderade att bromsa lite oftare för att inte bromsskivorna ska börja rosta.

Bilen på bilden är inte vår, men den är välstädad. 🙂

[Foto av Share Now på Unsplash]


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Beautiful, free images and photos that you can download and use for any project. Better than any royalty free or stock photos.
  • Redigerat 2022-12-28, 13:11 av Niklas
Annons:
johan
2022-12-28, 14:01
#1

Skönt att det var så lite strul.

Undrar vad du behövt göra om du köpt en BMW 3-serie begagnad och kört lika mycket. Åtskilliga tusenlappar i service kan man tänka sig som ett minimum.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2022-12-28, 14:57
#2

#1: Ja, BMW skulle traditionellt servas varje år, det vill säga ungefär varje 2.000 mil.

Vår förra BMW minns jag att jag tvingades byta strömbrytaren till parkeringsbromsen på en gång. Det var mest plast och jag tror den kostade runt 1.500 kronor. Sen bytte vi glödlamporna till hel- och halvljus några gånger. Inte dyrt dock. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Upp till toppen
Annons: