Annons:
Etiketterladdningincharge
Läst 12 ggr
johan
2022-10-21 16:24

InCharge ändrar prismodell

InCharge ändrar sin prismodell till en kombination av pris per kWh och pris per minut. Skälet uppges vara att förhindra problem att få flyttar sin bil när laddningen är slutförd och därmed hindrar andra från att ladda.

Det kan också minska suget efter att ladda ända upp till 100 %, då dom sista 10-20 % normalt sätt är mycket långsammare än vid lägre nivåer.

På det stora hela tror jag detta är en bra modell för att maximera möjligheterna för alla att ladda.

Tesla har sedan början haft en slags trängselavgift, där du får betala 8 kr / minut bilen står vid laddaren efter den har laddat klart. Avgiften tas dock bara ut om färre än 50 % av laddarna är lediga. Du får en notis ca 5-10 minuter innan du behöver flytta bilen.

https://incharge.vattenfall.se/kunskapshubb/artiklar/prisforandringar-publika-laddnatet

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Under hösten uppdateras priserna i laddnätverken. Samma gäller för vårt publika laddnätverk. För den publika laddningen hittar du de senaste priserna i InCharge app.
Annons:
Niklas
2022-10-25 19:29
#1

Jag laddade hos InCharge förra veckan och blev förvånad när det jag betalade per kWh inte stämde överens med vad som stod på laddaren. Det var kanske det här som låg bakom.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: