Annons:
Etikettladdning
Läst 74 ggr
johan
5/3/22, 9:45 PM

Lyktstolpe blir laddstolpe

Jag har sett exempel på detta i London, så idéen är inte ny, men detta är första gången jag hör talas om det i Sverige.

Jag tycker att det är en utmärkt idé. Även om man laddar med låg effekt gör det inte så mycket när bilen står parkerad under längre tid. Det kanske kan göra laddning för lägenhetsboende betydligt bättre om man kan ha väldigt många laddare, som inte behöver bli så dyra och inte påverka elnätet lika mycket som Snabbladdare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stromstad-laddstolpar

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Strömstad är en av de laddtätaste städerna i Sverige. Här har man under flera år sett hur elbilarna tagit över stadsbilden. Nu tittar man på om man ska införa uttag i de vanliga lyktstolparna – något som faktiskt är görbart.
Annons:
Sindri
5/3/22, 10:27 PM
#1

Häftigt - och just Strömstad! 😁

Niklas
5/4/22, 10:12 AM
#2

Det är lite som när det började tillverkas grenuttag för 220 volt med USB-kontakter i. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sindri
5/4/22, 10:24 AM
#3

#2: Ja, jag har en sån kontakt med USB-uttag. Vet inte om det är inbillning, men tycker att det laddar rätt långsamt i den. Kan säkert bero på olika märken.

Niklas
5/4/22, 10:29 AM
#4

#3: Oftast är strömmen i dem väldigt låg så det går inte att snabbladda mobiler och annat med dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sindri
5/4/22, 11:56 AM
#5

Men har å andra sidan läst att det är bättre att ladda långsamt.

johan
5/4/22, 1:45 PM
#6

Även om man laddar långsamt hinner man ladda klart under natten.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Upp till toppen
Annons: