Elbilar klarar besiktningen bättre
En brittisk undersökning visar att elbilar får färre anmärkningar vid besiktningen än ICE-bilar.
Bäst är Hyundai där 98,8 % av bilar går igenom utan anmärkning. Snittet för elbilarna är 86,7 procent och för bensin- och dieselbilar 84,5 procent.
https://www.vibilagare.se/nyheter/nya-siffror-elbilarna-som-klarar-besiktningen-bast
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

#0 Johan
Det låter ju positivt för elbilarna. Undrar om dom håller lika bra över tid också? För jag antar att den absoluta merparten av alla elbilar är rätt nya?
// Staffan
#2: Ja, så är det. Det är nog mest Tesla Model S/X, Nissan Leaf och Renault Zoe som kan räknas som gamla (7-10 år). Många Model S som man ser på begagnat-marknaden nu har gått över 15 000 mil. Men dom är fortfarande eftertraktade då det är dessa äldre bilar som har gratis supercharging "for life". Dom nyare har inte gratis laddning på superchargers.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
Jag besiktigade vår bil förra veckan. Då passade jag på att fråga vad som är de vanligaste felen på elbilar. Besiktningsmannen sa att det är nästan aldrig fel på dem. Han berättade att det ofta kommer in bilar (Tesla) med över 20.000 mil som åker iväg utan anmärkning.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton