Annons:
Etiketttesla
Läst 108 ggr
Staffan
2022-01-04, 11:34

Missnöjd Teslakund

Kille i norra Finland som fick en felkod på sin Tesla och efter en månad på verkstan fick beskedet att hela batteriet behövde bytas ut. Det skulle kosta minst 20.000 Euro. Dessutom behövde dom ansöka om tillstånd från Tesla. Killen bestämde sig för att spränga sin Tesla istället.

En av kommentarerna på Youtube:
"As a fan of Elon Musk and Tesla, I have to say that I hope this motivates them to take the lack of maintainability of Tesla vehicles seriously. An eight year old car transforming into a paperweight is a horrendous waste, exacerbated by the fact that the car is sold as an environmentally friendly alternative."

// Staffan

Annons:
johan
2022-01-04, 15:52

Jag tror den här snubben till stor del var ute efter en viral hit och det lönar sig säkert med det här innehållet.

Men trålkigare och smartare hade varit att sälja batteriet till någon som kan återanvända det för hem-batteri och sänka sina elkostnader. Det är en stor marknad att köpa batterier från krockade bilar som inte inte är lönt att reparera.

Att alla celler i batteriet är bortom räddning känns osannolikt, men jag vet att tillverkarna sällan är intresserade av att felsöka enskilda celler. Det är drygt 2000 battericeller i en Model S.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2022-01-06, 20:14

Intressant att se stubintrådarna explodera i ultrarapid. (När använde ni det ordet senast?) 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Martin
2022-01-08, 13:12

Det var ett tag sedan jag använde ordet, men explosioner gör sig ofta bra i ultrarapid om man vill påvisa effekten.

FOI (tror jag det var, någon del av Försvarsmakten i alla fall) har gjort en liknande med annat bilmärke (Volvo har jag för mig) som bevis till en rättegång om jag inte minns helt fel.

mvh Martin

CFIT
2022-01-27, 00:54

Den klimatvinst Elon tjänar på sina Teslakunder räknar han sen hem på SpaceX!

Upp till toppen
Annons: