Reservdunk till elbil
Då och då kommer frågan upp vad man gör när batteriet tar slut i bilen. Det är onekligen rätt enkelt och billigt att ha en bensindunk i sin bensin-bil (även om jag tror ytterst få faktiskt har det), men hur gör man med elbilar?
Det dyker upp fler och fler produkter som löser detta. Det blir givetvis dyrare än en bensindunk, men funktionellt.
Fördelar som bensindunken inte har inkluderar att extrabatteriet kan driva vilken el-pryl som helst. Även ett helt hus om du har rätt utrustning. Du kan också ladda batteriet med vikbara solceller, så är du ute på längre camping eller resa i ödemarken kan du klara dig längre än en bensindunk räcker. (Men det tar sin tid att ladda via solcellerna)
Gissningvis lär denna typ av produkt bli mer tillgängliga och billiga när behovet ökar mer.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
Just reservdunk till elbilar diskuterade jag med min massör igår. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Det var intressant att se att det räcker med att trycka in knappen vid laddluckan för att bilen ska tro att det inte sitter någon laddare i bilen…
Den var väldigt stor. Jag hörde inte hur många kilowattimmar den rymmer, men jag skulle vilja ha ett litet batteri som ger mig en mil eller två extra. Inte en grej som fyller halva bagageutrymmet.
#3: Om du har större bil fyller den relativt sett upp mindre.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
#4: Sant! Så får det bli. 🙂