Annons:
Etiketterstatistiknyheter
Läst 111 ggr
johan
12/17/21, 9:08 AM

Varför så absolut motvilliga?

Samtidigt svarar 20 procent att de aldrig tror att de kommer att köpa någon elbil.

Nu framgår det visserligen inte om dessa skulle köpa någon bil över huvud taget, men jag antar utifrån sammanhanget att det handlar om folk som inte vill ha just eldrift.

Varför är folk så kategoriska? Har man inte lärt sig någonting om teknikutveckling och insett att även om man inte är så intresserad inledningsvis, så kommer man anamma tekniken tids nog?

https://alltomelbil.se/sifo-svenskarna-koper-forsta-elbil-2024/

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Försäljningen av elbilar ökar snabbt. Bara i år har Sverige fått 56 000 nya elbilar på sina vägar. Det kan jämföras med 29 000 året innan, eller endast 17
Annons:
Niklas
12/17/21, 12:15 PM
#1

En anledning skulle kunna vara att de är äldre och inte ser något nytt bilköp alls i framtiden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
12/17/21, 12:48 PM
#2

#1: Ja, tänkte på det också. Men det känns underligt att man då skulle ta med dom i en undersökning om bilköp öht.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
12/17/21, 8:04 PM
#3

#2: Ja, jag tänkte att frågorna kanske inte var ställda så att de kunde sortera bort dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
12/17/21, 10:47 PM
#4

Nu är det ju en sifo och då brukar det vara skaplig kvalitet, men annars tenderar ju ganska ofta undersökningar tyvärr att vara snåla i sina svarsalternativ och inte ge någon möjlighet att svara på ett korrekt sätt på en fråga.

Svårt att säga när man inte sett frågan.

Tror överlag att det alltid finns bakåtsträvare. En bekant skaffade nyligen sin första smartphone, och då enbart för att kunna skicka swish och betala parkeringar. I övrigt kör han sin N0kia 3310. Finns alltid de som inte är så intresserade av framtid eller teknik.

mvh Martin

Moon AppleGrey
12/17/21, 10:52 PM
#5

#4: fast i det fallet så förstår jag din bekant, nokia 3310an är fortfarande en av de bästa telefonerna som gjorts.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

johan
12/18/21, 11:59 AM
#6

#5: Den var onekligen väldigt bra, men trots sin fantastiska batteritid så är den knappast mer användbar än en modern smartphone till något annat än att ringa och spela Masken på.

Jag tror liksom inte att någon som faktiskt lärt sig använda BankID skulle föredra att hantera räkningar, bankärenden, öppettider på post och bank, etc som man gjorde på 80-talet.

Har också en släkting som vägrar smartphone. Förstår liksom inte varför man vill välja bort att förenkla för sig.

Såååååå himla svårt kan det ju inte vara att behöva lära sig något nytt en gång var 20:e år.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
E
12/19/21, 12:41 PM
#7

Har model 3 dock ingen AutoPilot aktiverad. Kostar rätt mycket. Har en annan fråga som rör hastighetsindex på tesla däcken. kollar flera guider https://dackline.se/blogg/hastighetsindex-dack/ men hittar inte rätt.

någon som vet var jag kan hitta en tabell för tesla? eller som kanske redan har svaret på tesla model 3 däck i 19 tum

Det är viktigt att ha koll på hur snabbt du kan köra med ditt däck, det gör du genom att ta reda på vilket hastighetsindex däcket har. Se mer
Moon AppleGrey
12/19/21, 1:31 PM
#8

#6: 3310 överlevde dopp i toastolen (den var naturligtvis ren!) vilket jag tvivlar på att en smartphone skulle.
Den var också "stryktåligare".

En del blir stressade av datorer.
Kanske tycker de att man kan betala räkningar i lugn och ro om det är via bankgiro.
Sedan handlar det förstås om gammal vana också.

Själv skulle jag gärna ha fortsatt med bankgiro, om det inte var för att jag inte litar på att posten ska hålla reda på sina brev och paket.

Vissa saker var inte bättre förr, men postgången är en av dem.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

johan
12/19/21, 4:19 PM
#9

#7: Alla Tesla har grundläggande AutoPilot. Det du inte får utan att betala extra är framför allt filbyten, navigate on AutoPilot, stanna vid rödljus, summon, etc. Men att ligga i sin fil och följa vägen klarar alla Teslor.

#8: En smartphone köpt senaste 2 åren skulle jag säga klarar det om du tänker på fukt. Har visserligen bara bra koll på iPhone, men den klarar att ligga en stund i vatten. Äldre smartphones kan det nog vara värre med på den punkten.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: