Tesla SuperCharger öppet för alla elbilar
Nu startar ett pilotprojekt i Nederländerna där Tesla öppnar upp 10 SuperChargers för andra elbilar än Teslor.
Du startar och stoppar laddning med Tesla-appen, där du också kan skapa konto och lägga in betalningsinformation.
Du kan skaffa ett abonnemang och därmed få lägre pris per kWh, eller betala lite dyrare pris utan abonnemang.
Jag tycker detta är en riktigt bra utveckling. SuperChargers gör det så enkelt och bekvämt att köra elbil. Om det dessutom blir en till intäktskälla för Tesla så dom kan bygga ut nätverket ytterligare vinner alla.
Det enda som känns som en tråkig risk är att så många icke-teslor laddar så mycket långsammare än Teslor, att laddaren riskerar bli upptagen upp till 5 gånger längre än man väntat på en Tesla.
Jag har dock aldrig behövt köa vid en SuperCharger, så den oron kanske är överdriven.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
- Redigerat 2021-11-01, 16:13 av johan
Hoppas de gör så i Sverige också.
Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?
Det som oroar mig mest med detta är att på Tesla sitter laddporten på vänstersida baktill och laddplatserna är anpassade för detta. Kablarna är ganska korta.
Om en elbil med laddporten t ex fram eller på höger sida kommer dom parkera i fel ficka och därmed hundra tesla-ägare från att ladda.
Risk för kaos och osämja.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
Aha, vi får kanske ta med skarvsladdar när vi gästar Tesla-laddare. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?