Annons:
Läst 56 ggr
Martin
2021-10-15, 15:37

Bring och Einride i samarbete med ellastbilar för transport

Fler transportföretag som går över till el (delvis).

De kommer att börja med 6 bilar där de avser att även lägga variabler som vind och annat, samt vilken lastbil som är bäst optimerad för vilken transport beroende på laddningsnivån i batteriet mm.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/teknik-prylar/speditionsj%C3%A4tten-bring-g%C3%A5r-%C3%B6ver-till-ellastbilar-fr%C3%A5n-einride-p%C3%A5-viktiga-linjerna/ar-AAPxWbH?ocid=msedgdhp&pc=U531

mvh Martin

Transportutmanaren ska köra gods åt Bring med sex eldrivna lastbilar. ”Vi når kostnadsparitet med diesel”, säger Jonas Hernlund, kommersiell chef på Einride.
Annons:
Niklas
2021-10-19, 16:04

Elbilar, även mindre modeller, borde vara utmärkta för bud och andra leveranser i tätorter. Inga utsläpp, tysta, billiga i drift, räckvidden påverkas inte mycket av kökörning.

Vänliga hälsningar, Niklas
Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

Martin
2021-10-21, 20:10

UPS har ju sedan flera år elbilar i sin fordonsflotta, bland annat Tesla Semi (? tror jag den heter). Var något år sedan jag läste om det, Teslan var för USA och de andra bilarna hade de bland annat i London och Berlin om jag minns rätt. De skull ha en räckvidd på typ 20 mil eller ngt sådant.

Amazon skulle ju ha 10.000 elbilar i drift nästa år har jag för mig att jag sett att de lagt en beställning på. Eller om det var Amazon i samarbete med något budföretag.

mvh Martin

johan
2021-10-22, 08:45

#2: Amazon är delägare i Rivian och Rivian ska tillverka 100 000 eldrivna budbilar åt Amazon. (inte helt säker på siffran, men har för mig att den stämmer)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: