Annons:
Läst 36 ggr
Martin
10/7/21, 12:12 AM

Volvo tar hem rekordorder på el-lastbilar

Volvo har tagit hem en rekordstor beställning, 100 st el-lastbilar, vilket är en av de största i världen.

Lastbilarna kan lasta 40 ton och har en räckvidd på upp till 300 km på en laddning.

Det är Volvo FM Electric det gäller med serieproduktionsstart hösten 2022 och leverans 2023.

Det är dock inte en inhemsk order, utan det är danska DFDS som har lagt beställningen.

Läs mer:
https://www.nyteknik.se/fordon/volvo-far-rekordstor-order-pa-el-lastbilar-7022061

mvh Martin

Volvo har fått en order på 100 eldrivna lastbilar. Enligt bolaget är det den hittills största beställningen för Volvo och också en av de största i världen så här långt.
Annons:
johan
10/7/21, 7:34 AM
#1

Väldigt kul att det rör sig på den fronten också!

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
10/8/21, 8:59 AM
#2

Modigt att beställa bilar som, såvitt jag förstår, inte existerar än.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
10/15/21, 3:39 PM
#3

#2: Det kan man tycka och jag håller med, men i Sverige finns det ju flera som också beställt bilar de inte ens testat (EV6 t.ex.). Inget jag skulle gjort.

Utan att veta så kan man ju gissa att det finns någon form av prototyp man tittat på eller att det finns en klausul i avtalet som ger ersättning om det inte kan levereras enligt avtal.

mvh Martin

johan
10/15/21, 9:58 PM
#4

#3: Köpte min Model 3 utan att vare sig sett eller provat IRL. Men Tesla har rätt bra öppet köp, så du får tillbaka pengarna om du ångrar dig inom typ två veckor och ett visst antal mil.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Martin
10/15/21, 10:38 PM
#5

Aldrig hört om öppet köp på bil, men det skulle väl vara det i så fall. För mig är det viktigt att sitta skönt och se bra. Något som inte funkar i alla bilar.

mvh Martin

johan
10/16/21, 9:24 AM
#6

#5: du beställer tesla online, så det är väl distansköpslagen som kickar in. Men också att Tesla är så övertygade om att man vill ha deras produkt tror jag.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Niklas
10/18/21, 10:38 AM
#7

Jag har köpt flera nya bilar via mejl. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: