Annons:
Läst 56 ggr
Martin
8/17/21, 5:12 PM

Elbilar hos polisen i Tyskland och Grekland

Tysk kriminalpolis har köpt in ID 3 Pro och i Grekland kör man på en ö ID 4 (hela ön skall elektrifieras).

Där är vi inte i Sverige än.

https://alltomelbil.se/volkswagens-grekiska-o-astypalea-blir-nu-gron-forsta-elbilarna-pa-plats/

https://alltomelbil.se/nu-ska-tyska-polisen-kora-volkswagen-id-3/

mvh Martin

I höstas avslöjade Volkswagen planerna på att elektrifiera den grekiska ön Astypalea. Nu finns de första elbilarna på plats, skriver Volkswagen i ett
Annons:
johan
8/17/21, 8:53 PM
#1

Har sett exempel på det i USA och ett par andra länder. Dom sparar snabbt in pengarna genom att slippa köpa bensin.

Dessutom verkar dom uppskatta accelerationen och den bra väghållningen som elbilar har.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Martin
8/17/21, 10:47 PM
#2

Japp, nu har ju svensk polis i alla fall på uttryckningssidan tecknat ett avtal för deras nya polisbil, så där tror jag inte den kommer i större omfattning än i alla fall. Däremot borde den kunna komma i andra utföranden relativt snart.

mvh Martin

Niklas
8/18/21, 9:37 AM
#3

Undrar när vi får de första rapporterna om autopiloter som är inblandade i polisjakter. 😉


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
8/18/21, 12:19 PM
#4

#3: Det lär ta ett tag eftersom det sannolikt skulle behöva att man programmerade in undantag mot trafikregler osv :)

mvh Martin

johan
8/18/21, 12:51 PM
#5

#3: Frågan är om det kommer behövas polisjakter om alla bilar är självkörande.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

johan
8/18/21, 12:52 PM
#6

Men nu har ju Tesla "Sentry mode", "Dog Mode", "Camp Mode", "Carwash Mode". Så det kanske går att fixa "Quick Getaway Mode" och "Bank Heist Mode" också..

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Martin
8/31/21, 10:22 PM
#7

#5: Den dagen är väl sannolikt ganska långt bort skulle jag påstå. Och sålänge det finns teknik så finns det ju sannolikt möjlighet att hacka tekniken. Det är också en fara man får räkna med. Vad händer om allt är självkörande och någon hackar ett system och stänger av någon funktion. Nej - innan allt är självkörande så har nog jag förpassats vidare till de sälla jaktmarkerna.

Redan idag kan vissa säkerhetsteknik vara ett litet problem för viss blåljuspersonal.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: