Annons:
Etiketterannat-eldrivetbrandladdstolpar
Läst 82 ggr
johan
8/13/21, 11:05 AM

Väl sammanfattat om elbilar och samtiden

https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/kronikor/20210813/varfor-kor-alrik-en-ful-elbil

Varje gång hamnar man i samma gamla trötta argumentation: "Elbilar är bara greenwashing för de rika, de nöter däck fortare, batterierna håller inte mer än några år, man kan inte ladda hemma om man inte har hus, tänk på barnen i Kongo, litiumgruvor förstör hela världen, man laddar bara med polsk kolel, de brinner ju jämt, tänk på brandmännen som ska andas rökgasen!"
Helt plötsligt använder fossilförespråkarna rökgaser som ett argument MOT elbilar. Jisses.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Krönikören om chefredaktören: "Han skulle kunna vara den största boomern i detta avlånga land med den bakgrunden han har … Ändå kör han en BMW i3. En e
Annons:
Sindri
8/13/21, 11:41 AM
#1

Där jag bor känns Tesla som den vanligaste bilen nu. Har inte räknat, men det är väldigt många.

johan
8/13/21, 12:01 PM
#2

#1: Oj. Låter märkligt, så vida du inte bor i Kalifornien. :)

Där jag bor ser jag Tesla varje gång jag är ute och går eller kör, verkligen inte den vanligaste.

Men Testa Model 3 var den näst bäst säljande bilen i Europa i juni, oavsett drivmedel. Endast VW Golf som sålde fler bilar.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Sindri
8/13/21, 2:00 PM
#3

Nej, jag bor långt från Kalifornien 😊 Skall räkna någon gång, men åker jag och handlar så tycker jag att jag ser minst 6-8 stycken och alltid några parkerade här och där.

Niklas
8/16/21, 10:39 AM
#4

#1: Här är Tesla också väldigt vanliga.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
8/20/21, 5:10 PM
#5

Jag mindes den här diskussionen häromdagen när jag uträttade några ärenden så jag räknade de Teslor jag såg. Sträckan var 2,2 mil. Hemifrån till Täby centrum, därifrån till en Max-drive-in och hem igen. 19 Teslor såg jag på den turen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
8/20/21, 5:19 PM
#6

#5: Oj. På en sådan tur skulle jag max möte fem tror jag. Då hade jag liksom uppmärksammat det som något ovanligt.

En gång har jag dock sett en av varje färg inkl min egen. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Niklas
8/20/21, 6:15 PM
#7

Det påverkar säkert att Tesla har en butik här.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
8/23/21, 8:33 PM
#8

Jag åkte hem från mamma runt klockan 8 i kväll. Inte mycket trafik och ändå fem Teslor.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
8/31/21, 10:58 AM
#9

Några ”räkne-turer” till:

8,3 kilometer, dagtid helg: 4 Teslor

8,3 kilometer, dagtid helg: 7 Teslor

4,4 kilometer, morgon vardag: 7 Teslor

Det är helt enkelt ganska gott om Tesla häromkring. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 9/1/21, 12:11 PM av Niklas
Denna kommentar har tagits bort.
Martin
8/31/21, 10:26 PM
#11

Bor 2 mil från Malmö, här är några Teslor i villaområdet men också ett flertal olika laddhybrider men även andra rena elbilar. I stort sett oavsett vilket väderstreck jag kör skulle jag sannolikt möta ett antal teslor och skulle jag köra 2-3 mil eller fram och tillbaka till Malmö/Lund skulle jag sannolikt möta närmre eller fler än 10 teslor om det är dagtid med mycket trafik en vardag.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: