Annons:
Etiketterladdningtips-information
Läst 98 ggr
johan
2021-07-18 21:18

Jämförelse för roadtrip på 160 mil med olika bilar

Det här är en rätt bra och intressant genomgång av verkligt test av allt som påverkar upplevelsen av att ta en lång roadtrip med elbil.

Testet är i USA, men det skulle förvåna mig om inte i princip allt som sägs också gäller Sverige.

Har du gjort någon längre roadtrip i elbil? Hur var din upplevelse?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
johan
2021-07-18 21:21
#1

Jag har kört många mil med elbil. Bor utanför Stockholm och gjort resor till Skåne, Västerbotten, Sälen-fjällen, Jämland, Göteborg och mer.

Jag håller med med Jason om hans slutsatser. Att Tesla gjorde sitt eget laddnätverk är sannolikt ett av de smartaste besluten dom någonsin tagit. Det är såååå enkelt att göra långa resor med Tesla.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2021-07-20 11:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag vet inte riktigt vad som räknas som längre roadtrip. Vi är på landet nu efter en 46 mil lång resa. Det är inget problem att göra såna turer. Inte gratis laddningar, men det går lätt att hitta Snabbladdare om man inte bryr sig om priset. Vi brukar dock försöka hitta InCharge-stationer eftersom de ofta är billigare än alla andra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 2021-07-20 12:00 av Niklas
Sindri
2021-07-23 20:04
#3

Vi har kört Stockholm - Polcirkeln. Inga som helst problem. En del hotell har gratis laddning dessutom.
Just nu på väg från Skåne.
Volvo har ett powerstop i Mjölby där man bjuder på laddning (dock inte full laddning) t.o.m. 3 oktober.
Blev inte sämre av att McDonalds och övriga fått konkurrens av Jureskog. 😉

Niklas
2021-08-17 13:14
#4

#3: Vad är Jureskog?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
2021-08-17 13:35
#5

#4: snabbmat med kvalitet.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2021-08-17 13:47
#6

Aha, aldrig hört talas om.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
johan
2021-08-17 14:30
#7

#6: Dom är bra. Typ 50 % dyrare än McDonalds, men känns mycket mer vällagat och bra råvaror.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Sindri
2021-08-17 16:38
#8

Johan Jureskog är kock och restaurangägare. Han har startat ett antal snabbmatsrestauranger. "Snabbmat utan skräp" är deras slogan. Gott och prisvärt.

Har man tur kan man också få tag på talg av hans märke. Finns i en del matbutiker.

Martin
2021-08-17 22:53
#9

#6: https://www.jureskogs.se/

Har bara laddhybrid så inga bra storys att berätta men skall iväg en sväng i höst och hyr kanske en ren elbil till den resan för att testa - i så fall slänger jag in en erfarenhetsberättelse.

mvh Martin

Vi älskar fastfood och speciellt burgare. Vi tror lite naivt att nästan alla gör det. Det är ju enkelt, gott och roligt! Men i vägen för denna självklarhet står en utbredd tro om att snabbmat är lika med skräpmat. Och i många fall är det så. Det ska vi ändra på! För varför ska enkelt vara lika med dåligt? Dåligt för dig, för miljön och för djuren? Det är ju helt bakvänt! Det vi tycker bäst om ska också vara bäst och det ska finnas godhet i gott.
Upp till toppen
Annons: