Ford gör bensin-luktande parfym
Mycket man läser online tänker man att det är lögn eller överdrift. Men så kommer Ford och överträffar allt och gör en bensin-luktande parfym så att köpare av deras elbil ska kunna få lukten av bensin när dom kör en ren batteri-elbil.
Det är inte ens 1 april.
https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2021/07/14/ford-mach-eau.html
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
- Redigerat 2021-07-17, 11:45 av johan

- Redigerat 2021-07-17, 11:48 av Pyttelite
Undrar om Henry Ford sålde parfym som luktade hästskit när han marknadsförde Model T. :)
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

#2: Förmodligen och vattenklosetterna hade en dosa så att man fick utedassodör. 🤗
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

#0:
Dom skulle också kunna bygga in en grej i elbilen, som låter som en bensinbil, för dom som saknar avgasrörets "sound" från deras före detta sportbil som gick med bensin.
Sounden som börjar vid 30 sekunder i klippet ger mig in riktig gåshud. Skulle jag vara en Ferarri förare som växlar till en elbil, skulle jag sakna detta.
Såg en video på någon som gjort detta i en Tesla och som även matcha varvtalen.
En av dom sakerna jag älskar med min tre år gamla elbil är att den inte låter. Inte ens i låg fart som det nu är krav på för nya bilar.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

#5:
Men för fotgängare och cyklister vore det säkrare om bilen skulle ge ljud ifrån sig.
#6: Ja. Ställer högre krav på mig som förare. Jag vet om att jag ibland inte hörs och kör därefter.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
Vi har konstgjort motorljud bilen. I tätbebyggt område låter vi det vara på. Annars brukar vi stänga av det.
Jag älskar också tystnaden. Att trycka gasen i botten och bara susa iväg. 😀
Vänliga hälsningar, Niklas
På Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

#8:
När man kör fort, hör man ändå fartvinden mer än motorljudet om man sitter i bilen. Kan man ställa in det konstgjorda motorljudet, så att det låter som en Ferarri? 😁
#9: Krävs inte hög fart innan vägljud låter mer än motorljud i moderna bilar. Allt över 40 km/h gör typ ingen skillnad på elbil och modern snål fossilbil.
Blir nog större skillnad vad gäller bussar och lastbilar i innerstan.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
#9: Det konstgjorda ljudet låter mer som ett vinande surr och stänger av sig själv vid hastigheter över 60 km/h. 🙂

#11:
Om det skulle låta som en Ferrari som kör i över 200, när man kör under 60, skulle man i alla fall kunna vara säker att fotgärngarna hoppar åt sidan. 😄
Ja, bland annat det skulle man kunna vara säker på. 🙂