Annons:
Etikettapple
Läst 54 ggr
johan
2020-12-22 10:44

Apples planer på elbil

Nu kommer det mer rykten om Apples planer på en egen elbil. Enligt källor planerar dom att släppa den 2024 och att dom då ska ha revolutionerande batteriteknik.

Men tanke på hur bra Apple är på att tänka utanför boxen, skapa egna märkbart bättre komponenter och ha tålamod att vänta med att släppa en produkt tills dom vet att den är bra nog, så tror jag Apple har en ordentlig chans att lyckas med ett sådant projekt.

Dessutom har dom stor erfarenhet av masstillverkning som är effektiv.

https://www.reuters.com/article/uk-apple-autos-exclusive-idUSKBN28V2PU

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Apple Inc is moving forward with self-driving car technology and is targeting 2024 to produce a passenger vehicle that could include its own breakthrough battery technology, people familiar with the matter told Reuters.
Annons:
DesK
2020-12-22 10:46
#1

Waow! Vi som har mobiler från Apple kanske får en förhandstitt… 😊🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
2020-12-22 11:36
#2

Ska bli intressant att följa dess utveckling.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Niklas
2020-12-23 11:07
#3

Jag väntar ett tag till med att tro på det. Kul om det visar sig stämma i alla fall. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
2020-12-23 11:10
#4

#3: Ja, jag håller med. Känns som att det ryktats om det i tio år nu, speciellt självkörning.

Men det som talar för tycker jag är att Apple är duktiga på att göra lönsam tillverkning, effektiv supplychain, vertikalt integrerade och att folk verkar betala vad som helst för deras produkter.

Som Elon Musk skämtade om Mac Pro: Köper du en Model 3 får du en mer kraftful dator och hjulen ingår.

Men hur Apple skulle lösa självkörning förstår jag inte. För det behövs massvis med verklig data att träna sitt neurala nätverk på, vilket dom inte har över huvud taget.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2020-12-23 11:12
#5

#4: Kan de ha köpt kördata? Eller samlat det i smyg?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
2020-12-23 11:16
#6

#4: Finns ingen som har tillräckligt med data utom Tesla som samla in det i 10 år.

Andra försöker använda Lidar och HD-kartor, men det fungerar ju bara på utvalda i förväg mappade vägar och inte generellt. Tänk hur Waymo fungerar t ex.

Apple verkar väldigt förtjust i Lidar, så sannolikt går dom den vägen. Men det kommer inte nå ända fram.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Niklas
2020-12-23 14:11
#7

Använder inte de flesta flera system? Tesla har väl både kameror, radar och något mer?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: