Annons:
Etiketttesla
Läst 65 ggr
johan
2020-12-18, 20:40

Noice Cancelling för bilen

Med lite tur kommer Tesla få tystare bilar i framtiden då dom kommer använda liknande teknik som Bose använder i sina lurar.

Eftersom bilen är så tyst hört vägljud som mer störande, så det är verkligen något jag skulle uppskatta.

https://www.teslarati.com/tesla-cabin-insulation-bose-road-noise-control-upgrade/

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

DSP Concepts, the company that develops the sound platform used by Tesla called Audio Weaver, recently announced a new collaboration with premier audio company Bose. The collaboration gives Bose the opportunity to bring its QuietComfort Road Noise Control (RNC) technology to vehicles that support the Audio Weaver platform, like the Tesla Model 3.  The Tesla …
Annons:
Niklas
2020-12-18, 20:52

Nu när jag läser det är det konstigt att det inte ha varit standardutrustning i bilar i många år. Det mesta av hårdvaran finns redan.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Tom
2020-12-24, 09:32

Det är väldigt efterlängtat med tysta bilar. Det är tydligen väldigt svårt att göra det på tex bilar eftersom det inte är en liten isolerad volym som ska dämpas utan i hela kupén. Men jag hoppas att det fungerar så småningom.

• Redigerat 2020-12-24, 09:33 av Tom
Upp till toppen
Annons: