Annons:
Läst 287 ggr
Tom
9/13/20, 8:22 PM

Skoda Enyaq

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev så glad när jag såg de första snabbrescensionerna av Skodas nya elsuv på nätet. Den skulle ha ett relativt lågt pris (452 000 kr) och såg ut att vara både rymlig och ha lång räckvidd. Sen gick jag in på deras hemsida och gjorde en egen konfiguration och slutade med en bil som skulle kosta över 620 000 kronor. Då hade jag mest valt saker som jag tycker ska ingå i en modern bil. Då blev den inte alls intressant längre.

Jag undrar om någon i hela världen kommer att köpa en Skoda Enyaq för 452 000 kronor?

  • Redigerat 9/13/20, 8:23 PM av Tom
Annons:
johan
9/13/20, 9:16 PM
#1

Det är det jag tycker är så befriande med Tesla. Det finns ytterst få tillval.

  • Batteristorlek
  • Prestanda
  • Färg på lack och interiör
  • Full Self Drivning
  • Dragkrok

I övrigt finns inga val att göra. Och eftersom det inte finns några återförsäljare så vet man att det är det priset som gäller.

Den gamla modellen med ett baspris, som man redan från början vet är helt ointressant och att typ kunna ändra volym på stereon kostar 5k extra gör mig så ointresserad av hela produkten.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
9/14/20, 12:15 PM
#2

#0: Är den ungefär lika stor som Superben?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom
9/14/20, 10:17 PM
#3

Den är lika stor som Skodas större SUV Kodiaq invändigt. Ganska rymlig med andra ord.

ler
9/15/20, 10:43 PM
#4

Men det verkar som att priset kommer att vara en nackdel för den bilen. Jag tror det kommer att ta lång tid innan det går att ersätta bensinbilar tråkigt nog.

johan
9/16/20, 7:02 AM
#5

#4: Framför allt tar det oväntat lång tid innan fler förstår hur mycket billigare i drift och underhåll elbilar är. Att som kostar mer än på sätt och vis inte viktigt om folk kan räkna ut totalkostnaden under tiden man planerar äga bilen.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

  • Redigerat 9/16/20, 8:57 AM av Niklas
Niklas
9/16/20, 8:58 AM
#6

#5: Så är det många som inte verkar kunna tänka. De resonerar att de inte kan få fram pengarna från början. Det konstiga är ju att de måste få fram ännu mer pengar totalt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: