Annons:
Etikettannat-eldrivet
Läst 1197 ggr
johan
2020-07-13 15:46

Elbil i biljakt

Jag måste säga att jag väntar med spänning på när första biljakterna med elbilar kommer i filmer. Jag antar att det ännu inte är så poppis pga av att elbilar är så tysta, så det går inte ha dom vanliga ljudeffekterna där det alltid tycks finnas en växel till…

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
ler
2020-07-30 00:26
#1

Nej det är nog riktigt. Jag gick en kurs en gång i film och ljud effekter, där fick vi se samma film med och utan ljud effekter och det var t.ex när en buss dörr stänger så hör man ju pysande ljud och det funkade inte utan. Men det är ju alltid så att det som man är van vid är svårt att ändra på. Kanske kommer det att funka när vi blivit vana vid det tysta från elbilen. Det tysta kan ju kanske också användas som en visuell effekt? Har man som jag accelererat så fort man kan i en tesla så känner man nog något annat än om man inte har provat det. Jag har sådan tur att jag personligt känner Strøjer som ju har en helt fantastisk samling av sportbilar, också James Bonds bilar från filmerna. Där finns bilar med ljud. Och dom är kul att höra. Där finns väldigt många bensinbilar som inte är långsamma. Men även elbil från Kaj Fisker.

Upp till toppen
Annons: