Annons:
Etikettladdning
Läst 320 ggr
johan
2020-07-08 12:58

18 000 snabbladdare

En stor anledning till att välja Tesla är för mänga deras SuperCharger-nätverk. Där laddar du enkelt, snabbt och relativt billigt. För Model S- och X-ägare laddar du helt gratis. 

Nu har Tesla just färdigställt 2000 laddstationer och har över 18 000 laddare över världen. 

I Sverige finns ca 40 SuperCharger-stationer, ofta placerade med 15-20 mils avstånd utmed större vägar. 

För mig har Teslas nätverk varit överlägset alternativen.  Just att ens betalmedel är knutet till bilen är det bara att stoppa in laddaren och ladda. Med andra alternativ behöver du använda antingen appar eller nfc-brickor, vilket för det mesta fungerar alldeles utmärkt, men jag upplever det alltid som lite nervöst om det ska funka eller inte. 

SuperChargers kostar runt 2,50 kr / kWh.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Tom
2020-07-08 18:49
#1

Jag håller med om att Superchargerna är väldigt bra och effektiva när de finns. När vi åkte till Öland fick vi problem eftersom det inte finns en enda SC på hela ön och vi var långt från bron utan möjlighet till destinationsladdning. Men att kunna ladda med upp till 150 kilowatt en stund är häftigt!

johan
2020-07-09 20:58
#2

#15: Ja riktigt bra. Och upp till 250 kW i Model 3, men ännu finns ingen v3-laddare i Sverige, men ett par i Norge.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: