Annons:
Etikettvolkswagen-vw
Läst 823 ggr
johan
6/11/20, 2:13 PM

VW iD3

Nu verkar det som att VW äntligen kommer börja leverera sina el-bilar. Första leveranserna ska ske i september för dom som förbokat bilen. På svenska hemsidan ser man dock inget om det ännu. 

https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id-familjen/id3.html

På elbilsmässan i vintras så tittade jag på många bilar. Förutom Tesla som är mitt förstahandsval kändes iD3 helt klart som det vettigaste valet i förhållande till pris, prestanda, modernitet. 

Jag tror och hoppas att det kan bli en framgång för VW, trots deras stora problem med tillverkning och inte minst mjukvaran.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Sindri
6/11/20, 2:35 PM
#1

Ja, jag var väldigt intresserad av den, men det är dåligt att de ännu inte fått fram en enda bil man kan provköra. Kommer först aug - september.

Att sitta i den räcker inte, jag skulle aldrig beställa utan att känna på den.
Men jag hoppas det går bra för den, för jag det var mycket jag gillade med den.

Vad är det du tycker är bättre med Teslan?

johan
6/11/20, 4:56 PM
#2

Image

#1: Allt. :) 

När man vant sig vid Tesla så känns alla knappar i andra bilar helt sjukt. Det är knappar och vred över allt. Jag gillar renheten i en Tesla. Det är som en modern mobiltelefon. 

Och rent objektivt så finns det ju inget som slår Tesla vad gäller effektivitet, SuperCharger-nätverket och AutoPiloten. Nackdelen är priset. Och hittills har ju inget bilmärke lyckats med att förbättra och uppdatera sina bilar över tid som Tesla gör. 

En stor anledning till iD3's försening är ju just att dom inte klarar av att installera rätt programvara i alla bilar dom redan producerat. 

Men iD3 är nog det jag främst skulle rekommendera till någon som inte har möjlighet att äga en Tesla. 

Jag köpte Teslan utan att vare sig suttit i den eller provkört. :) Men då hade jag ju sett hundratals timmar video om den på YouTube, så jag visst vad jag gav mig in på. Och man har ju öppet köp en viss tid och antal mil, så det kändes inte ett dugg nervöst. Plus att man fick fri SuperCharger-laddning 6 månader om man beställde utan att provköra när jag beställde.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
6/16/20, 3:10 PM
#3

#2: Jag håller med om att ifall det där räcker för att hantera bilen är det snyggt gjort. 🙂 BMW har alldeles för mycket bling i bilarna nuförtiden. Jag brukar stänga av ena skärmen för att slippa se den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: