Annons:
Etiketterladdningtips-informationundersökningarappar
Läst 308 ggr
Niklas
5/31/20, 11:48 AM

Appar för att övervaka laddning och bilen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dels brukar tillverkarna erbjuda appar för sina bilar, dels brukar tillverkarna av laddboxar ha appar och dels finns det tredjepartsföretag som har appar för många olika funktioner i hemmet, däribland bilar och laddare. I början använde jag enbart BMW:s app för att övervaka bilen och laddningen. När vi installerade Laddbox började jag använda appen Efuel i stället. Sen kom Easees (laddboxen) egen app. Då installerade jag den. Dessutom har jag Tibbers app. Tibber är företaget som bland annat står bakom laddboxen. De är dessutom elleverantör och har samlat många olika smarta funktioner i samma app. Bland annat laddboxar, elbilar, elförbrukning, solpaneler, smarta lampor och smarta hem-hubbar. Det är många appar. 🙂 Just nu är det Tibbers app jag använder mest till att övervaka laddare, bil och laddning, men jag behöver även BMW:s app för att se och styra andra funktioner i bilen. Vilka appar använder du och vilken är din favorit?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 10/22/20, 6:35 PM av Niklas
Annons:
johan
5/31/20, 3:12 PM
#1

För laddning har jag bara Teslas egen app. Där kan man starta, övervaka och stoppa laddning, men saker som schemaläggning, välja ladd-effekt och sådant behöver ännu så länge skötas från bilen. 

Men det är tydligen på gång att kunna göra alla bilens inställningar från appen.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: