Annons:
Etiketterannat-eldriveteco-drive
Läst 810 ggr
ler
8/4/20, 11:12 PM

När skall man köra

Det verkar ju vara som om det blivit en kamp mellan elbil eller bensin/diesel, och tänker man på miljön så undrar jag vart diskussionen om när och varför man väljer bilen, oavsett vilken typ det är. Jag ser folk i omgivning där jag bor som tar bilen till kiosken som ligger några hundra meter bort. Varför inte bara gå eller ta cykeln? Enligt min mening skall det vara långt innan man väljer bilen. Och skall man vara förnuftig så gäller det ju alla områden i tillvaron.

  • Redigerat 9/19/20, 10:50 AM av Niklas
Annons:
johan
8/4/20, 11:54 PM
#1

Håller med. Ser samma sak häromkring. 

Själv har jag elcykel och den har mer eller mindre helt ersatt kollektivtrafik för mig. Jobbar hemma. Bor två mil utanför Stockholm. Men när jag har kundmöten, på den tiden man hade det, så cyklade jag oftast. Hade sparat max några minuter på bussen, men inte fått motionen. Med bil hade jag fått betala trängselskatt och parkering och dessutom blivit på dåligt humör av att leta parkering. 

Bil kör jag oftast bara på längre sträcker eller om vi är flera eller om det är något som är knepigt att få med sig på cykel.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
8/5/20, 11:33 AM
#2

Jag brukar resonera att om jag tycker det är jobbigt att gå någonstans som det är rimligt att orka, då behöver jag gå och gör det. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: