Törs man köpa en icke-orginal keyfob till Tesla?
https://www.prylstaden.se/tesla-bilnyckel-key-fob-for-model-y-model-3-rod
Orsaker
1) Den är slut hos Tesla
2) Tesla har den inte i rött
Denna är inte alls så snygg som originalet, men vad jag längtar efter en "vanlig" bilnyckel.
Jag hade inte gjort det. Den där verkar, som jag tolkar det, dessutom bara vara exakt som kortet fast i roligare form. Det verkar inte räcka med att ha den i fickan. Du måste ”blippa” den mot stolpen vid dörren eller lägga vid bugghållarna för att köra.
Jag kan inte tolka det på annat sätt att det är ett dyrt nyckelkort med opraktisk form.
Men jag kanske missuppfattar något.
Mvh // Johan
Jag tror tyvärr du har rätt. Och kortet är en ständig källa till irritation. Vår bil är sällan nöjd med var jag placerar kortet.
#2: Nej det är idiotiskt. I nya Model 3 lägger du kortet på samma ställe som vi kan ladda mobilerna. Mycket bättre. Och kortet ligger till och med kvar.
Mvh // Johan
#3: Åh, att de kom på det för sent…..😢
#2: Jag köpte denna korthållare och hittade ett bra läge där den alltid läser kortet!
#5: Förvånande att en Tesla inte är utrustad med en sån, utan att kortet kan ramla omkring i bilen när man lägger det sär det skall ligga.
Mitt problem var ju att komma med fulla matkassar och behöva ställa ner några för att gräva fram kortet, gå till framdörren och tapa kortet på rätt ställe.
Nu har jag en nyckelbil och jag kan ha den i fickan hela tiden, och bilen låser sig när jag går och låser upp alla dörrar när jag kommer. Så himla skönt.
Jag tror dom allra allra allra flesta använder mobilen som nyckel. Då fungerar det precis som det gör med din keyfob.
Nu har dom även stöd för nyare modeller av Apple Watch så det räcker att ha klockan på sig.
Mvh // Johan
Jag tycker batteriet försvinner alldeles för fort när jag använder mobilen till Teslan. Nyckelbilen är helt perfekt för mig.
#8: Bra att det finns alternativ som passar alla.
Jag önskar att våra lilla Honda e också hade stöd för att ha mobil som nyckel. Dom påstår att det ska gå, men får det inte att fungera och deras app är helt värdelös. Även om jag glömt nyckeln går det snabbare att gå in igen och hämta den, än för appen att svara och låta mig låsa upp bilen.
Tesla är verkligen exceptionellt bra på mjukvaran inser man när man testar andras lösningar.
Men en sak jag gillar med Hondan är att det finns en fysisk knapp vid laddluckan för att låsa upp laddlabeln. (Om man har nyckeln nära) Det saknar jag på Tesla nu när jag inte har Teslas laddare längre.
Mvh // Johan