Elbil från 2013 och -42°?
Två saker vet ju alla om elbilar: Dom fungerar inte på vintern och batteriet blir värdelöst efter några år.
Eller?
Här är en ägare av en begagnad Nissan Leaf från 2013 som han kör i Kanada där det är -42°.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
#1: Schhh! Krossa inte tvivlarnas favoritargument med fakta nu. :)
Men jag tycker det är så galet komiskt att i tex Skellefteå dit jag har anknytning finns det motorvärmaruttag vid i princip alla P-platser eftersom det behövs för att starta bilarna på vintern, så lever man fortfarande i villfarelsen att elbil aldrig skulle fungera i Norrland och det enda som fungerar är förbränningsmotor.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM
Sorry, sorry! 😇😎 Jag håller med dig att det är ytterst märkligt att det finns så många motorvärmaruttag, men dåligt med laddstolpar. Trots att jag fortfarande kör min dieselbil, så följer jag utvecklingen och kollar om och var det finns laddstolpar för elbilar. Här i Västra Götaland är det ganska gott om laddstolpar. Så länge det finns el, så finns det ingen direkt ursäkt för att inte köpa elbil, när man byter bil. Jag kommer absolut att byta till elbil, så snart jag har möjlighet.
Désirée
Afghan lives matter
#0: I alla våra fossilbilar har växellådan varit rätt seg att växla med vid 25 till 30 minusgrader. Oljan stelnar i låga temperaturer. Aldrig i elbil. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton