Annons:
Etikettladdning
Läst 54 ggr
johan
6/15/21, 3:59 PM

Eon + Vattenfall = ❤️

Vattenfall och EON gör det lite enklare att ladda. Snart kommer du kunna använda laddbricka från Vattenfall InCharge på Eons laddare och vice versa.

Mycket bra steg. Alla olika appar och brickor är krångligt. Har även hamnat vid laddare som kräver bricka, men inte visar någon info alls om vem som står bakom laddaren.

https://www.dn.se/ekonomi/vattenfall-och-eon-tar-emot-varandras-elbilskunder/

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Elbilsägare med laddkort hos Vattenfall respektive Eon kommer inom kort att kunna ladda sina fordon vid båda företagens publika stationer.
Annons:
Niklas
6/16/21, 3:15 PM
#1

Mycket bra verkligen. Vet du hur eons priser är jämfört med Vattenfalls (InCharge)?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
6/16/21, 3:22 PM
#2

Sist jag kollade så var det likvärdigt. Dvs runt 3 kr/kwh för destinationsladdning (11 kW) och 5 kr/kwh för snabbladdning (50kW).

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Martin
6/19/21, 7:49 AM
#3

Håller med, det är positivt med den typen av samarbeten. Och informationsbristen på en del laddställen är beklämmande. Det är som att de vill att man inte skall ladda.

Har också noterat att på ett par köpcentrum med gratis laddning och få laddplatser står alltid samma Teslor på laddarna. Man kan väl kanske anta att det är personal på köpcentrumet eller någonstans i närheten som ockuperar laddarna heldag. Också ett ofog kan jag tycka. IKEA (Malmö) t.ex. har ju förbjudet egen personal att ladda vid de 4 eller 6 laddare de har.

mvh Martin

johan
6/19/21, 10:07 AM
#4

#3: Ja alla borde hjälpas åt att bara stå vid laddaren medan man aktivt laddar.

Jag tycker Tesla SuperChargers löst det bra med att det kostar 8kr/minut att ockupera laddaren ett par minuter efter laddningen är klar. Du får en notisen ett tag innan laddningen är klar.

Denna avgift tas dock bara ut om det är färre än hälften av laddarna lediga. Så är du ensam på ett ställe med 8 laddare spelar det ingen roll. Men är 6 laddare upptagna och du står där inpluggad utan att ladda blir det snabbt väldigt dyrt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
6/22/21, 1:41 PM
#5

#2: Okej. Jag tycker InCharge brukar ta omkring 3 kronor för snabbladdning också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: