Annons:
Etiketter: teslasjÀlvkörning
LĂ€st 76 ggr
johan
2020-11-08 15:18

Mind blown 🧠 💣

Jag kan inte riktigt komma över hur imponerande beta-versionen av Teslas Full Self Drivning Àr. För er som missat det sÄ lÄter Tesla just nu ett fÄtal anvÀndare i USA testa nya versionen av deras system för sjÀlvkörande bilar som kallas AutoPilot och FSD.

I videon ser vi hur bilen pÄ egen hand navigerar vanliga gator, korsningar, hinder, parkerade bilar och motorvÀgar helt utan inblandning frÄn föraren. Föraren har dock fortfarande ansvar för bilen och mÄste hÄlla i ratten och vara beredd att ta över.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Niklas
2020-11-08 20:49
#1

Jag tycker det ser lite lÀskigt ut. Ibland verkade det gÄ rÀtt fort fast det var mycket trafik och parkerade bilar. PÄ ett stÀlle i början tÀnkte jag att om det hade kommit ett barn utspringande bakom en parkerad bil skulle Teslan inte hinna stanna. Hoppas den Àr gjord för att hantera sÄnt.

Jag skulle vilja Ă„ka med nĂ„gon som tar föraransvaret vid körning med AutoPilot och kĂ€nna hur det Ă€r nĂ€r man Ă„ker med pĂ„ riktigt. 🙂

En annan hĂ€ftig grej vore om de konfigurerade en AutoPilot för polisbruk och framför allt biljakter. ”Follow that car!”


VĂ€nliga hĂ€lsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
2020-11-08 21:38
#2

#1: Jag har sett andra videos dÀr bilen stannar vid övergÄngsstÀllen för gÄende som inte tagit ett steg ut i det Ànnu, men gÄr i den riktningen. Eller vÀnta pÄ en cyklist som sÄg ut att köra ut i vÀgbanan.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2020-11-18 20:28
#3

#2: Det lĂ„ter betryggande. 🙂


VĂ€nliga hĂ€lsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons:
Â