Annons:
Etiketterladdningappar
Läst 1850 ggr
johan
2020-06-02 08:14

A better route planner (ABRP)

ABRP, A better route planner, är ett riktigt smart verktyg för att planera laddning på längre resor. Förutom att vara en vanlig färdplanerare från A-B med eventuella stopp på vägen, så kan du även ange vilken elbil du har så räknar ABRP ut var du behöver ladda, hur länge du behöver ladda och vad det kommer att kosta. 

Du kan bli riktigt detaljerad i hur förbrukning ska räknas. T ex kan du förutom bilmärke och modell ange väglag, temperatur, nederbörd, om du tänker köra fortare än tillåten hastighet, om du kan tänka dig köra långsammare för att spara energi, med mer. Alla faktorer som påverkar din räckvidd. 

Du kan också välja vilka typ av laddare du vill använda. Allt från Snabbladdare till långsamma 3kW-laddare. 

För Tesla (möjligen också andra) så kan man logga in så att tjänsten kan använda data direkt från bilen för att hämta t ex State of Charge. 

ABRP finns på site eller app.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

  • Redigerat 2020-10-22 18:33 av Niklas
Annons:
Niklas
2020-06-02 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kul att du nämner den appen. Jag hämtade den för några månader sen men har inte kommit igång med att använda den. Då var jag egentligen ute efter en app för ruttplanering med flera stopp på vägen så det var en överraskning att den dessutom hade alla elbils-finesser. 🙂 Dessutom har jag för mig att appen inte kostar någonting. Gissningsvis finns det i-appen-köp däremot.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
2020-06-03 12:03
#2

Dom har infört en premium-tjänst nu. Inget jag känts behov av.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Tom
2020-06-05 22:57
#3

Intressant. Den ska testas. Jag har mest använt mig av PlugShare som funkar ok. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xatori.Plugshare

Upp till toppen
Annons: